De Zeelse Concertvereniging bestaat 50 jaar. In het kader van dit jubileumjaar hebben we een top-programma kunnen samenstellen met een waaier aan diversiteit, finesse en kwaliteit van tango over Jazz tot Barok en Ensor.

Concertprogramma 2024-2025

1. Zondag 29 september 2024 om 11 u. in GC De Wiek:

Concert in het kader van het Festival Van Vlaanderen: “Piazzolla – Rovira, de avond van de ontmoeting”, door Sonico. Een tango-orkest met Lysandre Donoso (bandoneon), Stephen Meyer (viool), Alejandro Schwarz (gitaar), Ariel Eberstein (contrabas) en Ivo De Greef (piano).

2. Zondag 8 december 2024 om 11 u. in GC De Wiek:

Harry Kanters met zijn ensemble: “Louis Armstrong celebration”.
    Harry Kanters (piano), Michael Varekamp (trompet en zang), Peter Verhas (klarinet en saxofoon), Harry Emmery (basgitaar en contrabas) en Erik Kooger (drum).

3. Zondag 9 februari 2025 om 11 u. in GC De Wiek:

Musica Gloria: “Music for a While”, een barokprogramma.
    Nele Vertommen (barokhobo en blokfluit), Pieter De Praetere (contratenor), Anne-Linde Visser (gamba) en Beniamino Paganini (klavecimbel en  blokfluit).

4. Zondag 30 maart 2025 om 11 u. in GC De Wiek:

“Ensor muzikaal gesproken” met muziek van Ensor, door het ensemble Dimlicht.
    Leerkrachten van de Lokerse Kunstacademie: Helena Faes - cello, Hannes Beauprez - klarinet, Lara Verbeeck – harp, Sven Ysewijn - trompet en Tom Van Outryve – verteller.