SONATES
CELLO en PIANO

Duo Aries

Zondag 10 maart 2024 om 11.00 u. in G.C. De Wiek

In 2018 werd het Trio Aries opgericht, bestaande uit drie Belgische muzikanten: violiste Alice Van Leuven, cellist Paul Heyman en pianist Wouter Valvekens. Hun carrière kwam in een stroomversnelling dankzij hun overwinning bij de kamermuziekwedstrijd Supernova Classics in 2020. Zij werden uitgenodigd om te concerteren op meerdere festivals, zoals het Klarafestival in Bozar, het lenteconcert in het Koninklijk Paleis in Brussel en het festival van Vlaanderen. Hun debuut in de Henry Le Boeufzaal in Bozar werd door de Vlaamse pers geprezen: “een memorabele vertolking van Brahms’ eerste pianotrio.

Momenteel treden ze nog in duo op: Paul Heyman, cellist, en Wouter Valvekens, pianist.

In dit concert brengen ze sonates voor cello en piano van F. Mendelssohn en D. Shostakovich.

De tickets voor dit concert  kunnen enkel gereserveerd worden via GC De Wiek, Dendermondebaan 8, 9240 Zele.
€15 voor volwassenen, €12 voor studenten -23, en kinderen tot 12 gratis.

Onze sponsors verwelkomen we gratis.

Paul Heyman

is een cellist uit Brussel, vooral actief als solist en in kamermuziek.

Hoogtepunten zijn concerten in prestigieuze zalen en festivals als Bozar, Klarafestival, De Bijloke, De Singel, Beethoven festival Bonn, Tivoli Vredenburg, Stadsgehoorzaal Leiden, Liszt Academy in Boedapest, National Concert Hall in Dublin, Festival van Vlaanderen, BClassic, Festival en Poitou, het lenteconcert op het Koninklijk paleis in Brussel, La Seine Musicale in Parijs en nog veel meer.

In mei 2022 kreeg Paul, tijdens een super druk seizoen met bijna 80 concerten, de diagnose van dystonie (musician’s focal dystonia), en moest hij concerten spelen opgeven voor bijna een jaar. Dankzij de steun die hij ontving van o.a. experten op dit gebied, stond hij opnieuw op het podium en kon hij zijn eerste optredens geven in april 2023.

In 2019 werd Paul verkozen als laureaat van de stichting ‘Swuk Vlaanderen’. Dankzij de genereuze steun van Swuk kon Paul zijn eerste CD opnemen bij het label Etcetera, in duo met pianiste Isil Bengi, met Belgische romantische werken voor cello en piano.

In 2021 nam Paul zijn tweede album ‘Awakening’ op met Trio Aries, met werken van Scriabin, Suk, Schubert en Mendelssohn, lovend onthaald in de pers door oa. De Standaard en France Musique.

Paul Heyman speelt op een cello gemaakt circa 1740 door J.C. Hoffmann, de hoofdleverancier van instrumenten an J.S. Bach in Leipzig.

Wouter Valvekens

is een Belgisch concertpianist. Hij werd uitgenodigd om op te treden in verschillende landen in Europa, in solorecitals en als solist met verschillende orkesten. In juni 2020 maakte hij zijn recitaldebuut in de Blauwe Zaal van deSingel Antwerpen, en in december 2020 maakte hij zijn recitaldebuut op historische instrumenten in de Henri Le Boeufzaal van BOZAR Brussel. In 2021 maakt hij deel uit van de Twintigers van Klara.

Wouter Valvekens kreeg zijn eerste pianolessen op zesjarige leeftijd aan het Stedelijk Conservatorium van Mechelen, waar hij studeerde bij Rita Degraeuwe. Hij behaalde met grote onderscheiding zijn diploma van bachelor in de muziek aan het Koninklijk Conservatorium van Antwerpen, bij Polina Leschenko. Van 2018 tot 2020 studeerde hij bij Ian Fountain aan de Royal Academy of Music in Londen, waar hij in september 2020 zijn masterdiploma haalde. Sinds 2020 verdiept hij zich in historische instrumenten in het Koninklijk Conservatorium van Brussel bij Piet Kuijken.

In 2022 werd Wouter Valvekens laureaat van de SWUK Vlaanderen, met wiens steun hij zijn debuutalbum ‘Masques’ kon opnemen. Dit album werd op lovende kritiek van de pers onthaald.